May 20th-Smokin 30# of pork butts

Discussion in 'Pork' started by smokeeater, May 20, 2007.

  1. I got 4 butts (a little over 30# before trimming) in the smoker. Put the largest butt on the bottom rack, smallest on the top, and the last two of the same size in the middle. I used TulsaJeff's pork rub (from his pulled pork recipe with coleslaw)and I will be using Fla-Jeff's finishing sauce. I am gonna make Jeff's coleslaw and a couple bottles of his smokey BBQ sauce, both from the same recipe page above.

    I rubbed the butts last night, first with mustard and then Jeff's spicy rub. I didn't have alot of cellophane, so I stuffed each butt in a gallon ziplock bag. All but (or butt) one fit nicely - the last one required a second bag and wouldn't seal. Worked nicely!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. pigcicles

    pigcicles Master of the Pit OTBS Member SMF Premier Member

    Lookin good SmokeEater.. keep those pics comin. I like that pulled pork.

    Keep Smokin
     
  3. billyq

    billyq Smoking Fanatic

    We must have pics of the finished product.
     
  4. hillbillysmoker

    hillbillysmoker Master of the Pit OTBS Member

    Can't wait to see which on wins the cute butt contest. They look so good. I hope this all comes together for you and the finished product is great.
     
  5. linescum

    linescum Smoking Fanatic OTBS Member SMF Premier Member

    sitting here drooling with a big italian roll open and waiting
     
  6. Anyone wanting pulled pork sandwiches - Tomorrow 5/21 @12:30PM in the Bronx, NY - send me a message and I'll give you directions!

    Just sprayed the meat with mix of Jack Daniel's, apple juice, & EVOO - Looking good!
    [​IMG]
     
  7. t-bone tim

    t-bone tim Master of the Pit OTBS Member

    Those butts look awesome,drool slurp wipe [​IMG]
     
  8. triple b

    triple b Smoking Fanatic OTBS Member

    Looking super!!
    Keep up the good work!
    [​IMG]
     
  9. monty

    monty Master of the Pit Staff Member Moderator OTBS Member SMF Premier Member

    MMMMMMMMMMMMMMMM!!!!
    Delightful, simply delightful!

    Might I guess that this treat is for your fellow heroes? Good going and best of luck and God Bless You All!

    Cheers!
     
  10. Thank you!

    We have a softball game tomorrow, between my firehouse and a neighboring house. I got the food! They got the easy part - drinks! Gonna pick up some fresh rolls tomorrow from the bakery.

    Brought the butts inside and they are in the oven and foiled. Biggest butt is almost 160°, and a smaller one is about 165°. Only a couple hours left to go. Can't wait till tomorrow!
     
  11. smokin for life

    smokin for life Smoking Fanatic OTBS Member

    Don't have to be at work untill 4:00 tomorrow, can make it to N.Y. in no time. Should I bring anything? Damn they look good. Thanks for the porn, This way I know what the really good stuff should look like.
     
  12. deejaydebi

    deejaydebi Smoking Guru

    Wow that looks sooo good! Gonna be some good eatting tomorrow!
     
  13. bbq bubba

    bbq bubba Master of the Pit OTBS Member

    Don't worry about the game tomorrow......you already hit a homerun[​IMG]
     
  14. Coming up on 14 hours. Two butts are in the cooler resting. Two more are in the oven and crawling their way up towards 190°F. Good thing I can sleep past 9am tomorrow!
     
  15. Just finished pulling the first two butts. Another two resting - to be pulled shortly. Here's some porn!

    Update: Almost 2am and just wrapping up. Longer than expected, but seems it always is. It's well worth it though! BTW, I used hickory & cherry chunks for smoke.
    [​IMG]
     
  16. ron50

    ron50 Master of the Pit OTBS Member SMF Premier Member

    NY
    They looked mighty good. Hope you enjoyed them.


    Ron
     
  17. deejaydebi

    deejaydebi Smoking Guru

    ooooooooooooooooooooooooo yummmmmmmmmmmm!
     
  18. hawgheaven

    hawgheaven Master of the Pit OTBS Member

    Aw man! That looks terrific!
     
  19. teacup13

    teacup13 Master of the Pit OTBS Member

    that pulled pork look absolutely tasty... gotta go eat something now..lol
     
  20. linescum

    linescum Smoking Fanatic OTBS Member SMF Premier Member

    amoroso rolls they are the best..i get any of my family coming this way to bring some up along with some casapolla subs
     

Share This Page